مبانی تحکیم حوزه انقلابی

اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س)/ حجت الاسلام والمسلمین مجید اشرافی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی هر روز در بین انسان های آزاده دنیا طرفداران بیشتری پیدامی کند، ابراز داشت: استکبار جهانی انواع حیله‌ها و طرح‌ها را بکار بسته تا از رشد انقلاب و بیداری اسلامی جلوگیری کند، اما تاکنون ناموفق بوده است، در همین راستا برای جلوگیری از نفوذ دشمن، اگر می خواهیم انقلابی بمانیم، باید در همه ابعاد همراه انقلاب بوده و طلبه و استاد رویکرد انقلابی داشته باشند.

 *** برای خواندن کامل این مقاله به "ادامه مطلب" مراجعه کنید.
 به گزارش روابط عمومی اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س)، حجت الاسلام والمسلمین مجید اشرافی، دبیر اجرایی- علمی اندیشکده در خصوص «حوزه انقلابی» ، انقلابی ماندن حوزه را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: مقام عظمای ولایت، همواره تاکید دارند اگر حوزه انقلابی نماند؛ نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار می گیرد. این هدف مهم یعنی انقلابی ماندن حوزه های علمیه باید از هر جهت دنبال شود، چرا که خدای متعال وعده داده، جهان به‌ دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد.

دبیر اجرایی- علمی اندیشکده با بیان این ‌که تبیین جدایی صف ایمان و کفر از ویژگی‌های طلاب انقلابی است، تصریح کرد: امروز عده‌ای در پشت صحنه‌ها تلاش می‌کنند تا صف مبارزه‌ کفر و ایمان را از میان ببرند، در حالی که در قرآن تقابل و تشدید کینه و عداوت مؤمنان نسبت به کفار مطرح شده است. امروز عزت عظمت و قدرت ما مرهون انقلاب و ولایت فقیه است و باید این انقلاب را حفظ کرد و روز به روز با سرعت بیشتری پیام های آن را به دنیا صادر کرد.
وی با تاکید بر این که انقلابی بودن به معنای عمل به دستورات الهی است، اظهار کرد: طلاب باید روحیه انقلابی را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده به عنوان یک عالم برجسته در برابر تمام توطئه ها وتهدیدات دشمنان به خوبی ایستادگی نمایند. همچنین دفاع از اسلام و انقلاب رسالت خطیری برای طلاب بوده و ما به عنوان روحانی تحصیلکرده در مکتب امام صادق(ع)، باید به رسالت فرهنگی- علمی خود به خوبی عمل کرده و نقش آفرینی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجید اشرافی با بیان این که انقلاب مبنای فکر و اندیشه دارد چرا که به تنهایی با احساسات شکل نگرفته است، یادآور شد: دفاع از اصل تغییر ناپذیر «نه شرقی نه غربی» بیانگر پایبندی به استقلال کشور بوده و نباید گذاشت این استقلال به راحتی زیر سوال برود.
دبیر اجرایی- علمی اندیشکده ، به تلاش دشمنان برای جدایی مردم از روحانیت اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند تا بین مردم و روحانیت و حوزه های علمیه فاصله بیندازند که باید در این راستا هوشیار باشیم و طلاب و روحانیون باید بیشتر با آحاد مردم ارتباط داشته باشند تا بتوانند به خوبی پاسخگوی سئوالات وشبهات آنان باشند.
وی مبانی هویت انقلاب اسلامی را خدا محوری، عدالت گستری، کرامت انسانی و ولایت مداری دانست و با بیان این که حوزه انقلابی باید متکی بر این مبانی باشد، افزود: امروز روحانیت باید تمام قد بر این مبانی تکیه کرده و به سمت اهداف انقلاب اسلامی که تشکیل حکومت و نظام سازی ارزشی در راستای اعتلای انسان ها است، بکوشند.
دبیر اجرایی- علمی اندیشکده ، شناخت هویت حوزه را از اهم مسائل در تحول انقلابی دانست و بیان کرد: با توجه به مراجعه بسیاری از طلاب فاضل برای شناخت هویت حوزه، باید مولفه هایی در راستای احیای حوزه ی انقلابی شکل بگیرد که پاسخگوی نیاز های جامعه اسلامی و جهانی باشد.
وی در ادامه نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه در برابر تهدیدات فرهنگی دشمنان را مدنظر قرار دارد و بیان داشت: روحانیت و حوزه های علمیه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند تولید اقتدار اسلامی و ملی برای نظام و انقلاب داشته باشندو از این روست که رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه بارها تاکید داشته اند

حجت الاسلام والمسلمین مجید اشرافی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه تبلیغ دین است و این مهم میسر نمی‌شود، مگر این‌که انقلابی باشیم و کسانی برای تبلیغ دین معیشتشان را مورد توجه قرار می‌دهند، نمی‌توانند انقلابی باشند. همچنین برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه باید طلاب با نظام اسلامی رابطه قوی داشته باشند، چرا که دین چیزی مجزا از نظام نیست؛ بلکه نظام ما یک نظام اسلامی بوده و حوزه علمیه که مروج معارف اسلامی است پشتوانه مستحکم نظام اسلامی است. بنابراین انقلابی ماندن، انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است و باید در این راستا حرکت کنیم.


منبع : اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه (س)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.